Site menu:

Links

Teams

Doe je ook mee aan de Carbage Run en jou link ook hier? Neem dan contact met ons op!

Sponsoren

In het nieuws:

Dag 1 – naar Berlijn (Ibbenbüren)

Nou dat was me het dagje wel. Om 7 uur begon de dag en vol goede moed vertrokken we richting Hardenberg. Onderweg gestopt om samen te rijden met team Allcarholics, team Wams Brothers en nog wat andere teams. De parkeergarage was tot de laatste plek toe gevuld met Carbage Run auto’s en dat creëerde samen een geweldig lawaai. Na een uurtje andere auto’s bekeken te hebben en bijgepraat hebben met andere team werd, na een toespraak van de wethouder, het startsein gegeven voor de Carbage Run 2010. Verrassend snel waren alle 210 auto’s uit de parkeergarage. Wij vormden de staart van de stoet en baanden ons als een na laatste een baan door de erehaag. Na een goed begin kwamen we voor de Duitse grens al een team tegen met problemen. Uiteraard gestopt zoals het de code van de Carbage Run beaamd. Het bleek dat de Peugeot startmotor van team 313 was blijven hangen sinds Hardenberg. Zij hadden een klein brandje in het motorcompartiment gehad wat gelukkig optijd geblust was zodat er geen verdere schade ontstaan is. Na een korte check is er besloten de auto weer aan te drukken en de weg te vervolgen naar Berlijn. Goede daad nummer één verricht.

Nadat we wat simpele opdrachten uitgevoerd hadden reden we weer richting autobahn om de rit richting Berlijn te vervolgen. Hier begonnen de problemen (of het grote probleem). We zaten nog geen kilometer op de autobahn toen er allerlei lampjes op het dashboard begonnen te branden. Vlak daarna schoot de temperatuurmeter omhoog en waren we dus genoodzaakt om de auto direct aan de kant van de weg te zetten. Toen we de motorkap open gooiden spoot de koelvloeistof er, met een straal die twee meter ver kwam, uit. Er bleek een scheur in de koelvloeistof-tank (overloopbak) te zitten (We stonden er nog geen vijf minuten of de eerste Carbage Runners stopten al om ons te hulp te schieten. Hier is de scheur provisorisch gerepareerd met vloeibare pakking en duct tape. Ook hadden we de hulp van de ANWB/ADAC ingeschakeld. Na twee en een half uur (!!) wachten, vijftien Carbage Run-teams & een bezoek van de politzei later hebben we de ADAC maar eens rechtstreeks gebeld middels een paal langs de weg om te vragen waar ze bleven. Binnen tien minuten was de ADAC aanwezig en zijn we afgevoerd richting een BMW dealer in Ibbenbüren om daar de reparatie te laten uitvoeren. Daar bleek ook de riem van de fan/dynamo te zijn geknapt. Dat was dus de oorzaak van de oververhitting van de motor. Na wat heen en weer gebel tussen de BMW dealer en een locale sloop kwam daar helaas uit dat ze niets voor ons konden betekenen dezelfde dag. Als we verder wilden moesten nieuwe onderdelen besteld worden en die kwamen pas de volgende dag binnen. Aangezien we geen optie hadden hebben we hier maar voor gekozen, wetende dat we dan twee dagen Carbage Run moeten missen. We hebben een hotel gepakt en gegeten in een grillrestaurant. Omdat we de rest van de avond niets te doen hadden zijn we vroeg gaan slapen om de volgende dag (hopelijk) in één keer door te rijden naar Wroclaw. Zo eindigde dag één dus in Ibbenbüren op een hotelkamer in plaats van Berlijn op en camping met 200 andere Carbage Runners. Vanaf Wroclaw kunnen we weer meedoen met de Carbage Run. Hopelijk verlopen de overige vier dagen beter.

Hieronder nog een google maps kaartje met de gereden route van deze dag.


Comments

Comment door Nick
Datum 20 juli 2010 at 19:15

Balen jongens!
Ik ben vergeten jullie succes te wensen, nou bij deze dan maar, en veel plezier met de rekening van de BMW garage ;).

Write a comment